akademik
Odcinek 1
![]() "Po co studiować"? jest pytaniem pilnym dla tych, którzy zapisują się na wiele uniwersyteckich kierunków. Korelatywne pytanie musi postawić akademicki nauczyciel. Po co uczyć ludzi, którzy znaleźli się na uczelni siłą bezwładu, z braku lepszego pomysłu na życie? |
Odcinek 2
![]() Grzech w odniesieniu do przykazań dotyczących piątku zaczyna się przede wszystkim tam, gdzie stajemy się niewolnikami i zakładnikami otaczającego nas świata. To właśnie wtedy z powodu konformizmu zachowujemy się inaczej, niż byśmy chcieli. |
Odcinek 3
![]() Świat studenta i domu rodzinnego to dwa zupełnie odrębne kosmosy, które oddalają się od siebie w miarę zbliżania się do magisterium. |
Odcinek 4
![]() Wulgarność czerpie swą siłę ekspresji z poniżającego odniesienia do seksualności i tego, co wstydliwe - skojarzeń z odchodami lub rzadziej z najróżniejszą nieczystością. Za jej pomocą coś bądź ktoś zostaje zbrukany. |
Odcinek 5
![]() Czy istnieje jakaś przekonująca argumentacja na rzecz czystości przedślubnej oprócz świadomości, że narusza się prawo przykazań? Wydawać się może, że to powinno wystarczyć. Jednak w dzisiejszych czasach to za mało. |
Odcinek 6
![]() Czy ściągając z internetu filmy, muzykę albo oprogramowanie, kradnę, a zatem jestem złodziejem? |
Odcinek 7
![]() My, Polacy, jesteśmy bardzo zaradni życiowo. Czy jednak pod płaszczykiem zaradności nie zagłuszamy przypadkiem własnego sumienia? |
Odcinek 8
![]() Słuchając ludzi, można odnieść wrażenie, że wszystko dzieje się "na Fejsie". Facebookowiczów łączy wspólne wirtualne doświadczanie, a ci, którzy w nim nie uczestniczą, uchodzą za gorszych i słabiej poinformowanych. |
Odcinek 9
![]() Jak mówi Talmud: "Siedź i nic nie rób ? zrobisz mądrze", "Wstań i pracuj ? zrobisz mądrze".
|
Odcinek 10
![]() |