Archiwum > Numer 377 (01/2005)
Dominikanie na niedziele
![]() II niedziela po Narodzeniu Pańskim, 2 stycznia 2005 Syr 24,1-2.8-12 Ef 1,3-6.15-18 J 1,1-18 | |
![]() Niedziela Chrztu Pańskiego, 9 stycznia 2005 Iz 42,1-4.6-7 Dz 10,34-38 Mt 3,13-17 | ![]() II niedziela zwykła, 16 stycznia 2005 Iz 49,3.5-6 1 Kor 1,1-3 J 1,29-34 |
![]() III niedziela zwykła, 23 stycznia 2005 Iz 8,23b-9,3 1 Kor 1,10-13.17 Mt 4, 12-23 | ![]() IV niedziela zwykła, 30 stycznia 2005 So 2,3;3,12-13 1 Kor 1,26-31 Mt 5,1-12a |
Rozmowa w drodze
![]() Żeby pluralizacja nie prowadziła do wulgaryzacji - rozmowa z Janem Andrzejem Kłoczowskim OP |
Pluralizm religijny
![]() Powszechność zbawienia i niebezpieczeństwo uniwersalizmu Wyzwaniem, przed którym stoi współczesna chrześcijańska teologia religii oraz dialog międzyreligijny, jest unikanie minimalizowania charakterystycznych cech głównych tradycji religijnych poprzez wynikający z dobrych intencji uniwersalizm. | |
![]() Głoszenie Królestwa czy religijny imperializm? Głoszenie królestwa Bożego czy religijny imperializm. | ![]() Thomas Merton i dialog międzyreligijny Merton nie próbował ani katolicyzmu nawracać na buddyzm, ani też nie chciał tworzyć nowej, synkretycznej religii. Jego dialog ze Wschodem i umiłowanie buddyzmu wypływały z radykalnego przeżywania wiary chrześcijańskiej. |
![]() Trud wspólnej modlitwy Co wynika z faktu, że zwierzchnik Kościoła katolickiego modlił się tuż obok wyznawców Jahwe, Allaha, sintoistycznej bogini Kami czy zoroastryjskiego Ahura Mazdy? Teologiczne uzasadnienie sensu międzyreligijnej modlitwy od czasu spotkania Jana Pawła II w Asyżu w 1986 roku stało się kluczową sprawą dla rozwoju dialogu między religiami. | ![]() Poza Kościołem nie ma zbawienia Choroba o nazwie "To odeszło wraz II soborem watykańskim" sprawia, że wielu katolików wypowiada się, jakby Kościół przed soborem był zupełnie odmiennym zwierzęciem niż po soborze, a nie kontynuacją tego samego Kościoła. |
Sylwetka
![]() Charles Peguy Życie i twórczość Charles'a Péguy są wyjątkowym przykładem przeżywania, dokonywania i głoszenia syntezy tego, co po ludzku wydaje się nie do pogodzenia. |
Reportaż
![]() Zwyczajna historia sprawiedliwych Obie uważały tak samo: to nie było nic nadzwyczajnego. Mimo wielkiego ryzyka. Mimo jego świadomości. Mimo że była Ewa. Ktoś potrzebował pomocy. Ktoś pomógł. Po ludzku. |
Opowiadanie
![]() |
Listy do fraterni
![]() Po co żyjesz? Nie o formułę i metodę tu chodzi, ale o powrót do Bożych przykazań, których wyliczanie rozpoczyna się słynnym "Słuchaj, Izraelu...". Słuchaj, a granice twojego "ja", będą rozerwane i zadasz sobie pytanie nie: "Jak żyć?", ale pytanie o wiele bardziej pierwotne: "Po co żyjesz?". |
Felietony
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Szukającym drogi
![]() Bezradne dziecko czy wszechmocny Zbawiciel |